رفع مشکلات محله زیر سایه مسجد 
رفع مشکلات محله زیر سایه مسجد 

رفع مشکلات محله زیر سایه مسجد 

حجت الاسلام سید اصغر حسینی گفت: مسجد ابوالفضل (ع) در کنار انجام امور عبادی رفع مشکلات محله و اهالی را در دستور کار قرار داده است و یکی از اقدامات مسجد برای حل مشکلات اهالی محله با اولویت رفع مشکلات نیازمندان، اجرای طرح تحول محله رهجرد است.
شناسه خبر : 1055067 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۵۶

حجت الاسلام «سید اصغر حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: وفاق، همدلی و همراهی ارکان مسجد اعم از هیئت امنا، کانون فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران و مرکز نیکوکاری موجب شده تا مسجد ابوالفضل (ع) محله رهجرد جیرفت به یک مسجد فعال و پویا تبدیل شود.

 

 

 

 




امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) محله رهجرد جیرفت بیان کرد: مسجد ابوالفضل (ع) در کنار انجام امور عبادی رفع مشکلات محله و اهالی را در دستور کار قرار داده است و یکی از اقدامات مسجد برای حل مشکلات اهالی محله با اولویت رفع مشکلات نیازمندان، اجرای طرح تحول محله رهجرد است و بر همین اساس افراد تاثیرگذار، خیرین و پزشکان محله شناسایی شده و در این طرح از ظرفیت آنها استفاده می شود.

 

 

 

 

 

وی افزود: به طور مثال بیماران نیازمند برای بهره مندی از خدمات درمانی به پزشکان محله مسجد معرفی شده و آنها نیز این بیماران را به طور رایگان ویزیت می کنند.

 

 

 

 

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به راه اندازی مرکز نیکوکاری سردار دلها، ابراز کرد: این مرکز نیکوکاری با هدف حمایت از نیازمندان محله رهجرد راه اندازی شده و در اولین گام برای شناسایی نیازمندان محله و خیرین بانک اطلاعاتی از مشخصات نیازمندان و خیرین تهیه شد.

 

 

 

 




امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) رهجرد جیرفت ادامه داد: تاکنون به همت این مرکز نیکوکاری و با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم، بسته های معیشتی، بسته های گوشت قربانی، غذای گرم و کارت هدیه در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده و همچنین چند سری جهیزیه به دختران بی بضاعت اهدا شده است.

 

 

 

 




وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز با راه اندازی گروه جهادی متشکل از بچه های مسجد، اقدام به ساخت یک باب منزل مسکونی برای یک خانواده نیازمند ساکن محله کرده و همچنین حیاط سازی منازل نیازمندان کرده ایم.

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: طرح اکرام و محسنین یکی دیگر از برنامه های مسجد برای حمایت از کودکان یتیم و بی بضاعت است که در همین راستا ایتام و کودکان بی بضاعت شناسایی شده و تحت حمایت حامی قرار گرفته اند.

 

 

 

 

 


امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) رهجرد جیرفت با اشاره به فعالیت های پایگاه مقاومت بسیج، افزود: یکی از برنامه های این روزهای پایگاه مقاومت بسیج برادران، راه اندازی گشت های محله محور با هدف تامین امنیت اهالی محله مسجد است.

 

 

 




وی بیان کرد: احداث زمین ورزشی با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و فراهم شدن زمینه فعالیت های ورزشی آنها و نیز برگزاری مسابقات ورزشی یکی دیگر از اقدامات پایگاه مقاومت بسیج است.


حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: از ابتدای شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا، بچه های مسجدی عضو پایگاه های مقاومت بسیج با مرکز بهداشت در اجرای این طرح همکاری مستمر داشته و همچنین کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرده و بچه های مسجد در ضدعفونی معابر و اماکن عمومی مشارکت کردند.


امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) محله رهجرد جیرفت اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های مسجد، فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان محله است و در همین راستا با محوریت پایگاه مقاومت بسیج دوره های مهارت آموزی و کارآفرینی در حال برگزاری است.


وی اظهار کرد: این دوره ها شامل آموزش تعمیر لوازم خانگی، تعمیر تلفن همراه، برق کشی ساختمان و پرورش قارچ است و امیدواریم جوانان با حضور در این دوره ها و فراگیری مهارت های لازم بتوانند کسب و کار برای خود راه اندازی کنند.


حجت الاسلام حسینی در تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری باب الحوائج، ادامه داد: یکی از برنامه کانون فرهنگی هنری باب الحوائج اجرای طرح شنبه های کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که تاکنون طی چندین مرحله مسابقه کتابخوانی برگزار شده و به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا شده است.


امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) محله رهجرد جیرفت عنوان کرد: برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده و مسابقات اذان از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.


وی بیان کرد: دوره های سبک زندگی اسلامی با محوریت آئین همسرداری، فرزند پروری و تغذیه مناسب برگزار می شود.


حجت الاسلام حسینی بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت های کانون فرهنگی هنری باب الحوائج اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم است که در همین راستا تاکنون از فعالان کانون، خانواده های معظم شهدا و نخبگان مسجدی تجلیل شده است.


امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) محله رهجرد جیرفت تاکید کرد: این طرح ملی با هدف الگوسازی برای نمازگزاران به ویژه قشر نوجوان و جوان مسجدی برگزار می شود.

 

وی افزود: برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی همواره در دستور کار فعالیت های مسجد بوده که تاکنون با مشارکت ارکان مسجد به نحو مطلوبی بزرگداشت این مناسبت ها برگزار شده است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت های مسجد قبل از شیوع کرونا، یادآور شد: یکی از برنامه های کارآفرینی و  اشتغالزایی مسجد، راه اندازی کارگاه تولید پوشاک بود که متاسفانه با توجه به شرایط فعلی موفق به راه اندازی این کارگاه نشده ایم و امیدوارم با عنایت خداوند هر چه سریع تر این ویروس منحوس ریشه کن شود تا بتوانیم این کارگاه را راه اندازی کنیم.



امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) رهجرد جیرفت ابراز کرد: مهد کودک قرآنی یکی از فعالیت های مسجد با هدف آموزش قرآن کریم و سرگرمی کودکان است تا والدین در هنگام حضور در مسجد بتوانند با خاطری آسوده به امور عبادی بپردازند.

 
وی افزود: این مهد کودک قرآنی مجهز به اسباب بازی و وسایل ورزشی است که با توجه به شیوع کرونا فعلا تعطیل است.


حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا هر شب پس از اقامه نماز جماعت، یکی از برنامه های طرح تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه خوانی، احکام و مراسم قرائت دعای توسل و کمیل اجرا می شد.



امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع) رهجرد جیرفت با بیان این مطلب که کلیه فعالیت ها و برنامه های کانون فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران و مرکز نیکوکاری مسجد محور است، تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است که زمینه حضور فعال نوجوانان و جوانان را به مسجد فراهم کنیم و به لطف خداوند تاکنون موفق عمل کرده ایم.

 
وی در خاتمه عنوان کرد: جذب جوانان به مسجد در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ارزش و بها دادن به جوانان است.

پایان پیام/ 586